ЗАГАД
02.09.2019 № 254
Аб забароне карыстання мабільнымі тэлефонамі,
асабістымі планшэтамі і іншымі сучаснымі сродкамі сувязі падчас адукацыйнага працэсу
У мэтах паляпшэння арганізацыі адукацыйнага працэсу ў 2019/2020 навучальным годзе, садзейнічання павышэнню якасці і эфектыўнасці атрымліваемых адукацыйных паслуг, абароне грамадзянскіх правоў усіх суб’ектаў адукацыйнага працэсу - школьнікаў, законных прадстаўнікоў, настаўнікаў, а таксама гарантыі псіхалагічна камфортных умоў адукацыйнага працэсу
ЗАГАДВАЮ:
1. Зацвердзіць Палажэнне аб забароне карыстання мабільнымі тэлефонамі, асабістымі планшэтамі і іншымі сучаснымі сродкамі сувязі падчас адукацыйнага працэсу (Палажэнне прыкладаецца).
2. Забараніць карыстанне мабільнымі тэлефонамі, асабістымі планшэтамі і іншымі сучаснымі сродкамі сувязі падчас адукацыйнага працэсу ў дзяржаўнай установе адукацыі “Гімназія г.Асіповічы” ў любым рэжыме.
3. Класным кіраўнікам I-XI класаў давесці да ведама навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў загад “Аб забароне карыстанне мабільнымі тэлефонамі, асабістымі планшэтамі і іншымі сучаснымі сродкамі сувязі падчас адукацыйнага працэсу”.
4. Настаўніку інфарматыкі Громавай Н.А., адказнай за работу школьнага сайта, размясціць на сайце загад “Аб забароне карыстанне мабільнымі тэлефонамі, асабістымі планшэтамі і іншымі сучаснымі сродкамі сувязі падчас адукацыйнага працэсу”.
4. У выпадку канфіскацыі ў навучэнца тэлефона падчас навучальных або факультатыўных заняткаў мабільны сродак будзе вернуты толькі законным прадстаўнікам.
5. Кантроль за выкананнем дадзенага загада ўскласці на намесніка дырэктара па выхаваўчай працы Чаропка Л.З.
Дырэктар гімназіі С.Ю.Мамсікава
«Гімназія г.Асіповічы»
1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
Сапраўдныя Правілы ўстанаўліваюцца для гімназістаў і работнікаў гімназіі і маюць сваёй мэтай садзейнічаць паляпшэнню арганізацыі рэжыму працы гімназіі г.Асіповічы, абароне грамадзянскіх правоў усіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу: навучэнцаў, бацькоў, настаўнікаў. Захаванне Правілаў садзейнічае павышэнню якасці і эфектыўнасці прадастаўляемых адукацыйных паслуг, гарантуе псіхалагічна камфортныя ўмовы адукацыйнага працэсу.
2. АСНОЎНЫЯ ПАНЯЦЦІ
2.1. Сотавы (мабільны) тэлефон, планшэт - сродкі камунікацыі, якія не прынята актыўна дэманстраваць.
2.2. Карыстальнік - суб'ект адукацыйнага працэсу, які карыстаецца сотавым тэлефонам, планшэтам.
3. УМОВЫ ЎЖЫВАННЯ МАБІЛЬНЫХ ТЭЛЕФОНАЎ, ПЛАНШЭТАЎ У ГІМНАЗІІ
3.1. Пры ўваходзе ва ўстанову адукацыі не толькі кожны навучэнец, але і работнік, абавязаны цалкам адключыць гук выкліку абанента свайго тэлефона (г.зн. перавесці яго ў рэжым «без гуку»).
3.2. Перад пачаткам вучэбных заняткаў і мерапрыемстваў (пастраенне, выхаваўчыя гадзіны, святочныя, спартыўныя і іншыя мерапрыемствы), навучэнцы абавязаны адключыць тэлефон і пакласці яго ў партфель, ранец і да т.п.
3.3. Карыстанне тэлефонам ва ўстанове адукацыі не абмяжоўваецца пры ўзнікненні надзвычайных сітуацый.
3.4. Дазволена карыстацца тэлефонам ва ўстанове адукацыі ў выпадках апраўданай і неадкладнай неабходнасці для аператыўнай сувязі з бацькамі ці асобамі, якія іх замяняюць, блізкімі сваякамі, кіраўнікамі або работнікамі ўстаноў. Пры гэтым для размовы па тэлефоне неабходна выйсці з памяшкання ў калідор або ў хол і весці дыялог ціха і коратка.
4. КАРЫСТАЛЬНІКІ МАЮЦЬ ПРАВА:
4.1. Па-за адукацыйным працэсам ўжываць мабільны тэлефон у будынку гімназіі як сучасны сродак камунікацыі: ажыццяўляць званкі; пасылаць смс-паведамленні, гуляць; абменьвацца інфармацыяй; рабіць фота і відэа здымкі; слухаць радыё і музыку праз навушнікі.
5. КАРЫСТАЛЬНІКАМ ЗАБАРАНЯЕЦЦА:
5.1. Падчас заняткаў размаўляць і адпраўляць SMS-, MMS- і іншыя віды паведамленняў, карыстацца паслугамі GPRS, Bluetooth, інтэрнэтам, класці тэлефон на стол, праслухоўваць музыку, у тым ліку праз навушнікі.
5.2. Выкарыстоўваць паліфанію, гучную сувязь у тэлефоне на працягу ўсяго часу знаходжання ў гімназіі.
5.3. Фатаграфаваць і здымаць на відэа, карыстацца тэлефонам у рэжыме фота- і відэаўспрыняцця (гуляць у гульні, праглядаць малюнкі, тэкст, відэазапісы, фатаграфіі), уключаць дыктафон, калькулятар, каляндар, нататніка, запісную кніжку і да т.п.
5.4. З дапамогай тэлефона дэманстраваць навакольным відэа і фота, якія прапагандуюць культ гвалту, жорсткасць.
5.5. Свядома наносіць шкоду іміджу адукацыйнай установы, у тым ліку шляхам здымкі і наступнай дэманстрацыі навакольным сцэн гвалту і вандалізму.
5.6. Выкарыстоўваць мабільныя тэлефоны падчас нарад, бацькоўскіх сходаў, педсаветаў. У пазаўрочны час настаўнікі абавязаны максімальна абмяжоўваць сябе ў карыстанні тэлефонам у прысутнасці навучэнцаў.
5.7. Навучэнцам строга забаронена падключаць тэлефон да электрычных сетак адукацыйнай установы для зарадкі.
6. АДКАЗНАСЦЬ ЗА ПАРУШЭННЕ ПРАВІЛАЎ
6.1. Да навучэнцаў, якія парушылі патрабаванні, могуць прымяняцца такія меры ўздзеяння:
- вуснае папярэджанне;
- заўвага з адпаведным запісам у дзённіку;
- паведамленне або выклік бацькоў (або асоб, якія іх замяняюць) для правядзення растлумачальнай гутаркі;
- разгледзець пытанне аб неаднаразовым парушэнні правілаў карыстання сотавым тэлефонам навучэнцам на педагагічным савеце, вынесці рашэнне згодна Статута гімназіі г.Асіповічы.
6.2. За неаднаразовае парушэнне работнікамі гімназіі пункта 5 дадзенага Палажэння адміністрацыя гімназіі мае права прыцягнуць работніка да дысцыплінарнай адказнасці.
7. ІНШЫЯ ПАЛАЖЭННІ
7.1. Бацькам (законным прадстаўнікам) не рэкамендуецца тэлефанаваць дзецям (навучэнцам) падчас вядзення адукацыйнага працэсу ў гімназіі.
7.2. Неабходна прытрымлівацца культуры карыстання сродкамі мабільнай сувязі:
- гучна не размаўляць;
- гучна не ўключаць музыку;
- пры размове прытрымлівацца правілаў зносін.
7.3. Адказнасць за захаванасць тэлефона ляжыць толькі на яго ўладальніку (бацьках, законных прадстаўніках уладальніка). У мэтах захаванасці тэлефона не варта пакідаць тэлефон без нагляду, перадаваць сотавы тэлефон у чужыя рукі. За выпадкова пакінутыя ў памяшканні адукацыйнай установы тэлефоны гімназія адказнасці не нясе і пошукам страты не займаецца.
7.4. Парадак карыстання мабільным тэлефонам павінен штогод даводзіцца да ведама кожнага навучэнца і яго бацькоў (законных прадстаўнікоў) пад подпіс.