Бакоўскі ўніверсітэт — гэта адзінства школы і сям'і ў выхаванні і развіцці дзяцей. |
Сёння, разумеючы, што ў педагогаў і бацькоў агульная мэта - годная адукацыя і выхаванне дзіцяці, арганізацыя эфектыўнага ўзаемадзеяння сям'і і школы з'яўляецца надзённай неабходнасцю. Ад сумеснай працы бацькоў і педагогаў выйграюць усе бакі педагагічнага працэсу: бацькі прымаюць актыўны ўдзел у жыцці дзяцей, тым самым лепш разумеючы і наладжваючы ўзаемаадносіны; педагогі, узаемадзейнічаючы з бацькамі, даведаюцца больш пра дзіця, што дазваляе падабраць эфектыўныя сродкі выхавання і навучання. Галоўнае ж заключаецца ў тым, што дзеці, апынуўшыся ў адзінай выхаваўчай прасторы, адчуваюць сябе больш камфортна, спакайней, больш упэўнена, у выніку чаго лепш вучацца і маюць значна менш канфліктаў з дарослымі і аднагодкамі.
Школа заклікана забяспечыць адзінства педагогаў і бацькоў. Грунтуючыся на навуковыя веды, вопыт, мудрасць, педагогі абавязаны дапамагчы сям'і кожнага дзіцяці ў поўнай меры рэалізаваць свой патэнцыял.
Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства.
Задачы Бацькаўскага ўніверсітэта:
- фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
- фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
- забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
- арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.
Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох прыступках:
I ступень - «Маё дзіця - малодшы школьнік» -для бацькоў вучняў I-IVкласаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень – «Маё дзіця – падлетак» – для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень – «Маё дзіця – старшакласнік» – для бацькоў вучняў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Формы правядзення заняткаў:
- традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, памяткі, рэкамендацыі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен досведам працы і г.д.);
- дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, улётак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, стварэнне і абнаўленне кутка педагога-псіхолага у кожным класе, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).
ПРИМЕРНАЯ ПРОГРАММА ПРОЕКТА «РОДИТЕЛЬСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ»
ИНФОРМАЦИОННО-МЕТОДИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ЗАНЯТИЙ С РОДИТЕЛЯМИ