РУС БЕЛ ENG

Навучэнцам

У 2024/2025 навучальным годзе арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца па чвэрцях у наступныя тэрміны:

першая чвэрць – з 2 верасня 2024 г. по 26 кастрычніка 2024 г.;

другая – з 4 лістапада 2024 г. па 24 снежня 2024 г.;

трэцяя – з 8 студзеня 2025 г. па 22 сакавіка 2025 г.;

чацвертая – з 31 сакавіка 2025 г. па 31 мая 2025 г., а для навучэнцаў IX (X), XI (XII) класаў з 31 сакавіка 2025 г. па 23 мая 2025 г.

На працягу навучальнага года ўстанаўліваюцца канікулы:

восеньскія – 8 дзён з 27 кастрычніка 2024 г. па 3 лістапада 2024 г. уключна;

зімовыя – 14 дзён з 25 снежня 2024 г. па 7 студзеня 2025 г. уключна;

вясновыя – 8 дзён з 23 сакавіка 2025 г. па 30 сакавіка 2025 г. уключна;

летнія – 92 дня с 1 чэрвеня 2025 г. па 31 жніўня 2025 г., для навучэнцаў, якія завершылі навучанне на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі, – 82 дня з 11 чэрвеня 2025 г. па 31 жніўня 2025 г. уключна.

Для вучняў I-II класаў (ІІІ класаў - для навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця з пяцігадовым тэрмінам навучання на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі) у ІІІ чвэрці праводзяццца дапаўняльныя зімовыя канікулы з 17 лютага 2025 г. па 23 лютага 2025 г. уключна працягласцю 7 дзён.

1.АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб устанаўленні агульнай сярэдняй адукацыі», тыпавымі правіламі ўнутранага распарадку для навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і іншымі актамі заканадаўства.

1.2. Правілы ўсталёўваюць нормы паводзін вучняў у будынку і на тэрыторыі гімназіі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.3. Згодна з правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін у гімназіі.

1.4. У адпаведнасці з тыпавымі Правіламі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца Саветам гімназіі і зацвярджаюцца дырэктарам.

1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў.

1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў гімназіі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў гімназіі – на першым класным гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад подпіс).

1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў гімназіі.

1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце гімназіі.

  1. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
  2. Навучэнцы маюць права на:

2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;

2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;

2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай гімназіі;

2.8. удзел у кіраванні гімназіяй у адпаведнасці з Статутам гімназіі (далей – Статут);

2.9. Адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці падчас канікул;

2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;

2.12. Захаванне месца ў гімназіі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам гімназіі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі устаноў адукацыі;

2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам гімназіі;

2.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, аказваемых гімназіяй;

2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ў гімназіі;

2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

2.25. недатыкальнасць асобы.

  1. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі гімназіі.

III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. Навучэнцы абавязаны:

4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета гімназіі, іншых органаў самакіравання гімназіі, правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

4.2. знаходзіцца ў гімназіі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);

4.3. пакідаць тэрыторыю гімназіі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);

4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;

4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі гімназіі;

4.8. беражліва адносіцца да маёмасці гімназіі, падтрымліваць чысціню і парадак у гімназіі і на яе тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

4.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў гімназіі;

4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспекі і жыцця навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

4.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне свайго адсутнасці;

4.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

4.14. выконваць дзелавы стыль адзення;

4.15. выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарным нормам, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска- карыснай працы;

4.16. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

4.17. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

4.18. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока-хатняе заданне;

4.19. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

4.20. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка гімназіі;

4.21. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

  1. Навучэнцам у гімназіі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

5.1. паліць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на вучэбныя заняткі без паважных прычын, наносіць шкоду маёмасці гімназіі і іншых асоб;

5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога выгляду, газавае зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

5.3. не дапускаць наяўнасці прадметаў і рэчываў, забароненых да захоўвання і выкарыстання ў перыяд знаходжання ў гімназіі;

5.4. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

5.5. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

5.6. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

5.7. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

5.8. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

5.9. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

5.10. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятку;

5.11. ўжываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

5.12. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

5.13. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

5.14. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

5.15. пакідаць гімназію да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

5.16. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі гімназіі.

  1. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ
  2. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў у гімназіі, з улікам агульных (аднолькавых) элементаў адзення, у тым ліку і наяўнасць “эмблемы” на элементах адзення дзелавога стылю;
  3. Савет гімназіі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.
  4. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць значок, эмблему, шаўрон (гальшчук) з лагатыпам гімназіі.

У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

  1. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія, якія выклікаюць малюнкі;

брудная, мятая (неахайная) і іншая адзенне, не прызначаная для наведвання гімназіі;

верхняя адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.

  1. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя гімназіі.

 

  1. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ
  2. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком гімназіі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
  3. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
  4. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:

займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобным стале або стале настаўніка.

  1. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
  2. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
  3. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.
  4. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
  5. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб які ўзнік у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
  6. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
  7. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права выключыць у навучэнца працу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана навучэнцам самастойна.
  8. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.

21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць пра гэта дзяжурнага адміністратара.

21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ў гімназію законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ў гімназію ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ў гімназію.

  1. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй выправай.
  2. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятка. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
  3. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  4. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).
  5. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка пра прычыну адсутнасці ў вуснай форме.
  6. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад’яўляе тлумачэнні аб паважлівай прычыны пропуску заняткаў.

Паважлівай прычынай лічыцца:

хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя) ;

экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў) ;

пропуск урокаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

  1. Дзяжурства навучэнцаў:

28.1. У гімназіі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас пераменаў, чысціню і парадак у гімназіі.

28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі. З ліку навучэнцаў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

  1. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
  2. Перамена прызначана:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыёма ежы;

праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

  1. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
  2. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ў гімназіі і на яе тэрыторыі на веласипедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  1. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

  1. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
  2. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
  3. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
  4. Ўжываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
  5. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

  1. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы.

Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменнай абутку.

  1. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, іншага педагагічнага работніка.
  2. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.

Санітарныя пакоі

  1. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;
  2. Забараняецца затрымлівацца ў санітарнай пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

  1. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, якія падтрымліваюць, у аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
  2. У выпадку выяўлення прапажы адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.
  3. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняй адзення ключы ад хаты, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.
  4. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых хтосці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку (дзяжурнаму адміністратару).

         VII.ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС.

  1. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.
  2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час у гімназіі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).
  3. Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час у гімназіі, і асобы, якія не навучаюцца ў гімназіі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, які адпавядае ўзросту.
  4. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях гімназіі.
  5. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  6. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага работніка.
  8. Грамадска-карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска-карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

VIII. ЗААХВОЧВАННЯ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

Аб’яву падзякі;

узнагароджанне Граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на Дошку гонару гімназіі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам;

іншыя меры.

Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе навучэнца.

  1. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова;

адлічэнне.

  1. Датэрміновае спыненне адукацыйных адносін (адлічэнне) як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да вучня, які не дасягнуў васемнаццаці гадоў і ня завяршыла засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі.
  2. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару гімназіі.
  3. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
  4. У будынку гімназіі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
  5. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.
  6. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
  7. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у гімназіі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
  8. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння гэтых правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.
  9. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца канфіскацыя тэлефона ў навучэнца. У гімназію запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам гімназіі.

УЗГОДНЕНА:

Пратакол пасяджэння

Савета гімназіі

01.09.2022 № 1