РУС БЕЛ ENG

Парадак разгляду зваротаў грамадзян

Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб

Падача і разгляд зваротаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»:

Артыкул 10. Парадак падачы зваротаў і накіравання іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй

1.Звароты падаюцца заяўляльнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.

 Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), з дапамогай паштовай сувязі, у ходзе асабістага прыёму.

 Вусныя звароты падаюцца ў ходзе асабістага прыёму.

 Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым артыкулам 25 гэтага Закона.

  1. Звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.
  2. Арганізацыі пры паступленні да іх пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляюць заяўляльніку у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым гэтым Законам, пакідаюць звароты без разгляду па сутнасці і паведамляюць пра гэта заяўнікаў з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць рабочых дзён вяртаюцца заяўляльніку з растлумачэннем ім парадку тлумачэннем судовых пастаноў.

  1. Калі вырашэнне пытанняў, выкладзеных у ходзе асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём, адпаведныя службовыя асобы не разглядаюць зварот па сутнасці, а тлумачаць, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.

Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце які адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўляльнікам у пісьмовай форме і належыць разгляду ў парадку, устаноўленым гэтым Законам для пісьмовых зваротаў.

  1. Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, здзяйсняным або здзейсненым злачынстве або іншым правапарушэнні, не пазней за пяць рабочых дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.
  2. Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзейнасць) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

Артыкул 11. Тэрміны падачы зваротаў

  1. Падача заяўляльнікамі заяў і прапаноў тэрмінам не абмяжоўваецца.
  2. Скаргі могуць быць пададзеныя заяўляльнікаміі на працягу трох гадоў з дня, калі яны даведаліся ці павінны былі даведацца аб парушэнні іх правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў.

У выпадку, калі тэрмін, указаны ў частцы першай гэтага пункта, прапушчаны па ўважлівай прычыне (цяжкае захворванне, інваліднасць, працяглая камандзіроўка і інш.), наяўнасць якой пацверджана адпаведнымі дакументамі, прадстаўленымі заяўляльнікам, гэты тэрмін належыць аднаўленню па рашэнні кіраўніка арганізацыі або індывідуальнага прадпрымальніка, і скарга разглядаецца ў парадку, устаноўленым гэтым Законам.

Артыкул 12. Патрабаванні,якія пра’яўляюцца да зваротаў

  1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
  2. Пісьмовыя звароты грамадзян, за выключэннем названых у пункце 4 гэтага артыкула, павінны ўтрымліваць:

 найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

пераказ сутнасці звароту

 асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

  1. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:

 найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;

 поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

пераказ сутнасці звароту;

 прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароту.

  1. Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў Кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.
  2. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
  3. Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўляльнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы
  4. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.

Артыкул 13. Прыём і рэгістрацыя зваротаў

1.Звароты, пададзеныя ў парадку, устаноўленым гэтым законам, належаць абавязковаму прыёму і рэгістрацыі. Адмова ў прыёме зваротаў не дапускаецца.

Пры падачы заяўляльнікам некалькіх ідэнтычных зваротаў або зваротаў, якія змяшчаюць удакладняючыя (дапаўняюць) дакументы і (або) звесткі, да накіравання адказу (паведамлення) на першапачатковы зварот на такія звароты можа накіроўвацца агульны адказ (апавяшчэнне) у тэрміны, устаноўленыя гэтым Законам для разгляду звароту, які першапачаткова паступіў. У гэтым выпадку названыя звароту ўлічваюцца як адзін зварот.

  1. Парадак вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Артыкул 14. Разгляд зваротаў па сутнасці

  1. Пісьмовыя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўляльнікаў і ім накіраваны пісьмовыя адказы.

У адказах на пісьмовыя звароты аб прадастаўленні інфармацыі, апублікаванай у афіцыйных перыядычных друкаваных выданнях, іншых сродках масавай інфармацыі або размешчанай у адкрытым доступе на афіцыйных сайтах дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый у глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт або на іншых дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах глабальнай камп'ютарнай сеткі інтэрнэт, сайтах іншых арганізацый, замест такой інфармацыі могуць утрымлівацца назва, дата выхаду і нумар афіцыйнага перыядычнага друкаванага выдання, іншага сродку масавай інфармацыі, у якім апублікаваная запытаная інфармацыя, альбо адрас сайта ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт, на якім размешчана запытаная інфармацыя.

Пісьмовыя адказы могуць не накіроўвацца заяўляльнікам, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў здзейснены пэўныя дзеянні (выкананы работы, аказаны паслугі) у прысутнасці заяўляльнікаў. Вынікі разгляду названых зваротаў па сутнасці афармляюцца пры дапамозе здзяйснення заяўляльнікамі адпаведных запісаў на зваротах альбо ў кнізе заўваг і прапаноў, якія завяраюцца подпісамі заяўляльнікаў, або складання асобнага дакумента, які пацвярджае здзяйсненне гэтых дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг).

Калі адказ па сутнасці пытання, выкладзенага ў звароце, не можа быць дадзены без прадастаўлення інфармацыі, распаўсюджванне і (або) прадастаўленне якой абмежавана, заяўляльніку накіроўваецца пісьмовы адказ з паведамленнем аб немагчымасці прадастаўлення яму такой інфармацыі.

  1. Вусныя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўляльнікаў і адказы аб'яўлены заяўнікам у ходзе асабістага прыёму, на якім выкладзены вусныя звароты.
  2. Звароты прымаюцца да ведама і адказы на іх не накіроўваюцца ў выпадках, калі:

 у зваротах адсутнічаюць якія-небудзь рэкамендацыі, патрабаванні, хадайніцтвы, паведамленні аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у працы арганізацый;

 звароты ўтрымліваюць толькі падзякі;

звароты ўтрымліваюць просьбу заяўніка не накіроўваць адказ на зварот.

Артыкул 15. Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

1.Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

 звароты не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1-6 артыкула 12 гэтага Закона;

звароты належаць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, вызначальным парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці тавараў, што рэалізуюцца, выконваемых работ, аказваемых паслуг;

прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

 заяўльянікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку ўнесены ў кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

з заяўляльнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях;

 звароты ўтрымліваюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, падахвочванне да здзяйснення супрацьпраўнага дзеяння альбо заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот.

  1. 2. Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

не прад'яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўляльнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўляльнікаў;

звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;

 заяўляльнік ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;

 заяўляльнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;

 заяўляльнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыё - і відэазапіс, кіна - і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;

звароты ўтрымліваюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, падахвочванне да здзяйснення супрацьпраўнага дзеяння альбо заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот.

  1. Рашэнне аб пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці прымаюць кіраўнік арганізацыі, індывідуальны прадпрымальнік, да якіх паступіў зварот, або ўпаўнаважаная імі службовая асоба.
  2. Пры пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 гэтага артыкула, артыкулам 23, часткай чацвёртай пункта 1 артыкула 24 гэтага Закона, заяўляльнік на працягу пяці рабочых дзён пісьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння і яму вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту. У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 гэтага артыкула, за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай чацвёртай пункта 1 артыкула 24 гэтага Закона, заяўляльніку таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

5.Рашэнне аб пакіданні вуснага звароту, выкладзенага ў ходзе асабістага прыёму, без разгляду па сутнасці аб'яўляецца заяўляльніку ў ходзе гэтага прыёму службовай асобай, якія праводзяць асабісты прыём, з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.Начало формыКонец формы

Артыкул 16. Адазваць зварот

Заяўляльнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнага пісьмовага або электроннага заявы.

У выпадку адклікання заяўляльнікам свайго звароту арганізацыя, індывідуальны прадпрымальнік спыняюць разгляд такога звароту па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніка. Заяўляльніку вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

Артыкул 17. Тэрміны пры разглядзе зваротаў

1.Працяг тэрмінаў, якія вызначаюцца месяцамі або днямі, пачынаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў арганізацыі, унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.

 Працяг тэрмінаў, якія вызначаюцца месяцамі або днямі, вылічаецца ў месяцах або каляндарных днях, калі іншае не ўстаноўлена гэтым Законам.

 Тэрмін разгляду зваротаў, накіраваных у адпаведнасці з часткай першай пункта 3 артыкула 10 гэтага Закона ў арганізацыі для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, вылічаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі зваротаў у гэтых арганізацыях.

 Тэрміны разгляду заўваг і (або) прапаноў, унесеных у кнігу заўваг і прапаноў індывідуальнага прадпрымальніка, а таксама зваротаў, накіраваных дэпутату Палаты прадстаўнікоў, члену Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, дэпутату мясцовага Савета дэпутатаў, якія адсутнічаюць у сувязі з адпачынкам, часовай непрацаздольнасцю, службовай камандзіроўкай, вылічаюцца з дня, наступнага за днём заканчэння водпуску, часовай непрацаздольнасці, службовай камандзіроўкі.

  1. Тэрмін разгляду зваротаў, які вылічваецца месяцамі, заканчваецца ў адпаведнае дню рэгістрацыі звароту лік апошняга месяца гэтага тэрміну. Калі заканчэнне тэрміну, які вылічваецца месяцамі, прыпадае на месяц, у якім няма адпаведнага колькасці, то тэрмін разгляду зваротаў заканчваецца ў апошні дзень гэтага месяца.

 Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на непрацоўны дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны за ім працоўны дзень.

  1. Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўляльнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Артыкул 18. Патрабаванні да пісьмовых адказаў (апавяшчэнняў) на пісьмовыя звароты

1.Пісьмовыя адказы (паведамлення) на пісьмовыя звароты выкладаюцца на мове звароту. Пісьмовыя адказы павінны быць абгрунтаванымі і матываванымі (пры неабходнасці – са сылкамі на нормы актаў заканадаўства), утрымліваць канкрэтныя фармулёўкі, якія аспрэчваюць або пацвярджаюць довады заяўляльнікаў.

У пісьмовых адказах на скаргі ў дачыненні да дзеянняў (бяздзейнасці) арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў і іх работнікаў павінны ўтрымлівацца аналіз і ацэнка названых дзеянняў (бяздзейнасці), інфармацыя аб прынятых мерах у выпадку прызнання скаргаў абгрунтаванымі.

У выпадку, калі ў пісьмовых адказах на пісьмовыя звароты ўтрымліваюцца рашэнні аб поўнай або частковай адмове ў задавальненні зваротаў, у такіх адказах паказваецца парадак іх абскарджання.

2.Пісьмовыя адказы (паведамлення) на пісьмовыя звароты падпісваюцца кіраўніком арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам або ўпаўнаважанымі імі службовымі асобамі.

Артыкул 19. Выдаткі, звязаныя з разглядам зваротаў

1.Звароты разглядаюцца без збірання платы.

2.Выдаткі, панесеныя арганізацыямі, індывідуальнымі прадпрымальнікамі ў сувязі з разглядам сістэматычна накіроўваемых (тры і больш разы на працягу года) неабгрунтаваных зваротаў у адну і тую ж арганізацыю, да аднаго і таго ж індывідуальнага прадпрымальніка ад аднаго і таго ж заяўніка, а таксама зваротаў, якія змяшчаюць загадзя ілжывыя звесткі (сумы, якія падлягаюць выплаце экспертам і іншым спецыялістам, якія прыцягваюцца да разгляду зваротаў, паштовыя выдаткі, выдаткі, звязаныя з выездам на месца разгляду звароту, і іншыя выдаткі, за выключэннем аплаты працоўнага часу работнікаў, якія у судовым парадку ў адпаведнасці з заканадаўствам.

3.Парадак разліку расходаў, указаных у пункце 2 гэтага артыкула, устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

 

Артыкул 20. Абскарджанне адказаў на звароты

1.Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю.

 Інфармацыя аб назве, месцы знаходжання і рэжыме работы вышэйстаячых арганізацый размяшчаецца ў арганізацыях у агульнадаступных месцах (на інфармацыйных стэндах, табло і (або) іншым спосабам), а таксама на афіцыйных сайтах арганізацый у глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт.

 

  1. Вышэйстаячая арганізацыя пры паступленні такой скаргі правярае змяшчаюцца ў ёй звесткі і пры наяўнасці падстаў для станоўчага рашэння выкладзеных у звароце пытанняў разглядае зварот па сутнасці альбо выдае адпаведным арганізацыям, якія разглядалі зварот па сутнасці, Абавязковае для выканання прадпісанне аб належным вырашэнні гэтых пытанняў, пра што паведамляе заяўляльніка. Арганізацыя, якая атрымала такое прадпісанне, павінна выканаць яго ва ўказаны ў прадпісанні тэрмін, але не пазней за адзін месяц і на працягу трох рабочых дзён паведаміць пра гэта ў вышэйстаячую арганізацыю, а таксама накіраваць адказ заяўляльніку.

 

  1. Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
  2. Адказ на скаргу ў вышэйстаячую арганізацыю можа быць абскарджаны ў суд, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйстаячай арганізацыі.
  3. Разгляд вышэйстаячай арганізацыяй скаргі па сутнасці ажыццяўляецца ў парадку і тэрміны, устаноўленыя гэтым Законам для разгляду зваротаў.
  4. Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці арганізацыі, якая не мае вышэйстаячай арганізацыі, а таксама індывідуальнага прадпрымальніка могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

 

 Артыкул 21. Разгляд паўторных зваротаў

  1. Пры пакіданні ў адпаведнасці з абзацамі трэцім, чацвёртым ці шостым пункта 1 артыкула 15 гэтага Закона паўторнага звароту без разгляду па сутнасці заяўнік пісьмова паведамляецца, што паўторны зварот неабгрунтавана і перапіска з ім па гэтым пытанні спыняецца.
  2. Пры паступленні паўторнага звароту ад заяўніка, перапіска з якім спыненая, такі зварот пакідаецца без разгляду па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўляльніка.

 

Артыкул 22. Разгляд калектыўных зваротаў

  1. Калектыўныя звароты разглядаюцца ў парадку, устаноўленым гэтым Законам.
  2. Калектыўныя звароты трыццаці і больш заяўнікаў у арганізацыі па пытаннях, якія ўваходзяць у іх кампетэнцыю, падлягаюць разгляду з выездам на месца, калі іншае не вынікае з гэтых зваротаў.
  3. У выпадку, калі ў калектыўным звароце паказаны заяўнік, якому неабходна накіраваць адказ, адказ на такі зварот накіроўваецца гэтаму заяўніку з просьбай праінфармаваць іншых заяўляльнікаў. У іншым выпадку адказ на калектыўны зварот накіроўваецца першаму ў спісе заяўляльніка, які паказаў адрас свайго месца жыхарства (месца знаходжання), з просьбай праінфармаваць іншых заяўляльнікаў.

Артыкул 23. Разгляд ананімных зваротаў

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўляльнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб рыхтуемым, здзяйсняным або здзейсненым злачынстве.

 

Артыкул 25. Разгляд электронных зваротаў

  1. Электронныя звароты падаюцца ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў і належаць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных гэтым артыкулам.

Прадастаўленне дзяржаўным органам і іншым дзяржаўным арганізацыям, а таксама заяўляльнікам доступу да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў ажыццяўляецца бясплатна. Выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў (сістэм) дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый у мэтах функцыянавання сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў ажыццяўляецца бясплатна.

  1. Электронныя звароты павінны адпавядаць патрабаванням, устаноўленым пунктам 1, абзацамі другім–чацвёртым пункта 2 альбо абзацамі другім–пятым пункта 3 артыкула 12 гэтага Закона.

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўляльнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

 Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца з дапамогай спасылак на інтэрнэт-рэсурсы. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

 Пры невыкананні патрабаванняў, устаноўленых часткамі першай–трэцяй гэтага пункта, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 гэтага Закона.

  1. Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў, за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай другой гэтага пункта.

 На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадку, калі заяўляльнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.

Артыкул 251. Разгляд зваротаў, якія носяць масавы характар

  1. Калі паступаючыя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўляльніка.
  2. Пасля размяшчэння на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт інфармацыі, прадугледжанай пунктам 1 гэтага артыкула, наступныя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу не належаць разгляду і адказы (паведамлення) на іх заяўлялькам не накіроўваюцца.

 

 У адпаведнасці з артыкулам 20 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» адказ ДУА “Гімназія г.Асіповічы” на зварот можа быць абскарджаны заяўляльнікам у аддзел па адукацыі Асіповіцкага райвыканкама (213760, г. Асіповічы, вул. Каданчыка, д. 1).